Odbočka slávistických fanoušků patří mezi nejsilnější

Tesařství Veselý Rožďalovice

-Náš 2. zájezd do Chorvatské Poreči na mez. turnaj v kopané 6.-12.6. 2007

Již podruhé jsme byli pozváni a uspořádali autobusový zájezd na mezinárodní fotbalový turnaj v Chorvatské Poreči společně s OP Slavia Praha v čele se Zdeňkem Ročeněm. My rožďalovičtí slávisté jsme tam jeli ještě s větší chutí a elánem letos, protože jsme tam jeli obhajovat vítězství z předešlého roku 2006. Z Rožďalovic jsme vyjeli 6.června v 17hodin směr hlavní město ČR kde jsme nabrali 16 slávistů z OP Praha. Celkem nás k Jadranskému moři v patrovém autobuse vyrazilo 66 sešívaných za sluníčkem, kulturou a sportem. Do Poreče (Zelené laguny) jsme dorazili 7.června v 8.30hodin. Po příjezdu jsme se ubytovali v apartmánech, které jsou cca 100m od mořské pláže a dobré restauračky kde jsme od 10hodin strávili celí den. Večer jakožto každý následující bylo stmelování kolektivů u třech svijanských padesáti litrových sudů piva svijanského mázu 11´. V pátek dopoledne jsme opět provětrali oblázkové pláže jaderského pobřeží a odpoledne jsme vyrazili na výlet do 5km vzdáleného historického města Poreč, kde jsme po odpolední prohlídce strávili večer při dobré krmi, pivu a vínu u kamaráda který tuto restauraci vlastní s přezdívkou Dado Pršo. Po sobotním ranním probuzení zářivého balkánského slunce, jsme vyrazili na mezinárodní turnaj do nedalekého sportovního areálu. Po rozlosování jsme oproti lonsku dostali do skupiny těžší soupeře 1. Slavia Rožďalovice (ČR), 2. Venezia (Itálie), 3. Trieste (Itálie), 4. Rovinj (Chorvatsko). Po výsledcích jsme bohužel ze skupiny nepostoupili do bojů o první místo a hráli jsme o páté místo z 12 kde jsme porazili Italskou Padovu. Páté místo nám ale náladu jako vždy nezkazilo a bavili jsme se po celí den na turnaji velmi dobře. Na večerním vyhlášení v hotelu Plavi u přístavu jsme se opět zúčastnili v hojném počtu a za předání poháru za páté místo jsme byli ještě více potěšeni kdy se v All Stars Teamu Adria Cup 2007 objevil a byl vyhlášen nejlepším gólmanem turnaje náš kamarád a gólman Zdenda Veselý (Starej). Tak že se nebylo čemu divit, že jsme opět usedli u apartmánu k pípě a svijanskému mázu a opět jsme do rána slavili. V neděli ráno jsme se někteří z nás těžko probouzeli, ale museli jsme, protože jsme měli vyjednaný a zaplacený výlet lodí po jadranském pobřeží s Poreče přes Tar do Rovinje. Vzpružila nás (Stenlyho) a zmírnila bolehlav až na lodi grátis podávající chorvatská rakie a víno, kterého jsme se jako vždy nebáli a polili jazyk a volátko. Po připlutí do Rovinje jsme se rozdělili na dvě skupiny. Jedna vyrazila za památkami, restauracemi, a druhá se věnovala slunění a koupání na pláži, někteří např. rodina Veselých, Kuncovích, Dufkovích, Mikešovích... stihli památky, koupání, slunění, i požívání dobrého chorvatského piva Karlovačko pod slunečníkem na pláži. Po připlutí zpět do Zelené Laguny v 18.30hodin jsme se odebrali někteří k našemu svijanskému pivu a jedinci pokračovali dále v kulturně záživném programu (Stenly, Ondra, Tomáš, Petr atd.). Po nedělní rozlučkové párty, která jako vždy dopadla na výbornou, jsme v pondělí vstávali tzv. prdelkou nahoru protože se blížili naše poslední hodiny v Chorvatské Zelené Laguně. Vstávali jsme brzo protože jsme museli do 10.00hodin opustit apartmány uklidit vše co jsme sebou měli to jest sudy s pivem (prázdné), pípu, batožiny a ostatní věci poklidit v apartmánech a vše jsme odstěhovali do autobusu. Po desáté hodině jsme vyrazili k moři, ale u moře jsme vydrželi jen chvilku, poněvadž v 10.30hodin se nad Zelenou Lagunou zatáhli mraky a začalo pršet. Tak že jsme zalezli do již zmíněné plážové restaurace pod slunečníky a přístřešek kde jsme si mysleli že tuto dešťovou přeháňku přečkáme. Jelikož srážky trvaly déle, tak jsme seděli v restauraci a popíjeli a hodovali u stolu plného jídla na rozloučenou. Tam jsme si dávali pizzu s mořskými plody a jiná chutná jídla darů moře a opět jako všude kde jsme byli na výletech teklo Karlovačko. Po třech hodinách to je 15.00h jsme se dohodli a rozloučili se s personálem v restauraci u recepce že vyrazíme v 16hodin směr Čechy Rožďalovice. Výlet tzv. dovolená to byla opět velmi krásná všem se nám to moc líbilo a dorazili jsme do Rožďalovic v úterý v 9hodin ráno a tam jsme se na náměstí odkud jsme vyjížděli rozloučili a popřáli, aby jsme se zase opět po roce vydali na výlet do Chorvatské Poreči. Dobro došli.